Alte vești triste pentru români au venit sâmbătă, 27 august din Italia, unde numărul românilor care au decedat în urma cutremurului continuă să crească. Ministerul Afacerilor Externe a anunțat sâmbătă că a fost confirmat decesul altor doi cetățeni români, în urma seismului care a avut loc în Italia, a transmis Agerpres.
Astfel, la acest moment, numărul cetățenilor români care și-au pierdut viața în urma cutremurului din peninsulă este de zece persoane. Ministerul Afacerilor Externe anunță că numărul cazurilor de cetățeni români dispăruți, aflat în atenție, este, în prezent, de 16 persoane.
“Verificările complexe sunt efectuate de echipele consulare mobile, atât în baza informațiilor oficiale furnizate de către autoritățile italiene, cât și a celor primite din partea familiilor celor dispăruți”, arată MAE.
Situatia romanilor afectati de cutremur la data de 27 august:
♦ 10 au murit
♦ 5 sunt raniti
♦ 16 sunt disparuti
♦ 10 sunt intr-o tabara de sinistrati
Echipele consulare mobile ale Ambasadei României la Roma și Consulatului General al României la Bologna sunt în continuare pe teren, acționează în mod coordonat și întreprind toate demersurile necesare pentru a verifica și confirma, pe toate canalele disponibile, situația persoanelor de cetățenie română declarate dispărute. Verificările se derulează în permanentă coordonare cu autoritățile italiene competente, precizează MAE.
Ministerul român de Externe mai arată că atât Ambasada României la Roma, cât și Consulatul General al României la Bologna își desfășoară activitatea la capacitate maximă, în vederea acordării de asistență consulară cetățenilor români afectați de seism.
Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români afectați pot solicita asistență consulară la următoarele numere de telefon:Ambasada României în Italia — (0039) 06 835 233 58 și (0039) 06 835 233 56, Consulatul General al României la Bologna — (0039) 051 5872120 și (0039) 051 5872209, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.