Anul trecut, la 11 septembrie 2020, în Germania s-a produs unul din cele mai grave accidente de autostradă, iar toţi oamenii care au avut suferit au fost români. Cel care a provocat accidentul de atunci a fost un şofer de camion din România, în vârstă de 34 de ani, care şi-a aflat azi verdictul în instanţa de judecată din oraşul Paderborn, Germania.
Acel accident s-a produs atunci pe autostrada A44, lângă oraşul Paderborn, într-o zonă cu două benzi a autostrăzii. Pe banda stângă, era defectată o maşină, fapt care impunea toate vehiculele să o ia pe banda dreaptă. Se formase un ambuteiaj. Un camion articulat din România era la capătul acelui ambuteiaj, iar din spatele său se apropiase şi un microbuz Opel Vivaro, tot din România, cu cinci ocupanţi la bord. În acel moment, din spate, a venit cu viteză un alt camion, condus de şoferul român vinovat, care a intrat cu viteză în coloana staţionată, aproape fără a frâna. Expertiza din cadrul procesului de judecată a stabilit că viteza de impact a fost de 87 km/h.
Lovitura a fost atât de puternică, încât Opel Vivaro a fost spulberat pus şi simplu între cele două camioane, deformându-se şi intrând sub remorca primului camion. Şoferul vinovat, din camionul din spate, fusese rănit grav şi a fost preluat de un elicopter pentru a fi transportat la spital. Partea şi mai cutremurătoare este că poliţiştii, medicii şi pompierii veniţi la scena accidentului nici nu au observat existenţa lui Opel Vivavo între cele două camioane — într-atât de crunt a fost impactul. Abia când cele două camioane au fost despărţite, s-a deschis scena sumbră a microbuzului spulberat şi a oamenilor care nu au avut nici o şansă la bordul lui. Patru români din Vivaro au decedat — un bărbat şi trei femei, iar cel de-al 5-lea, un bărbat, a supravieţuit, ca prin minune. În impact au mai avut de suferit alte 8 automobile din ambuteiaj
Prin urmare, toată scena acestui accident a fost una sumbră şi de o gravitate excepţională. Iar după ieşirea din spital a şoferului de camion vinovat, a urmat un lung proces de expertizare şi judecată, care s-a încheiat acum două zile, iar verdictul a fost pronunţat azi, 26 august 2021.
Magistraţii germani au considerat că şoferul român îşi regretă profund fapta, şi nu a manifestat vreo condiţie agravantă de rea intenţie sau de condus vădit iresponsabil. Şoferul de camion din România a asistat la proces pe toată durata lui, în Germania, iar magistraţii i-au putut vedea remuşcările direct, acesta pierzându-şi şi slujba între timp şi fiind într-o stare psihologică gravă. Luând în considerare scena accidentului, în ciuda existenţei unui număr atât de mare de victime, magistraţii i-au dat în final un verdict blând azi şoferului de camion din România: 1 an de închisoare cu suspendare, ceea ce înseamnă că el nu va sta efectiv închis, decât dacă va comite o altă faptă penală. Acesta a fost lăsat să plece în România, procesul considerându-se încheiat.