MAE lansează Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate

Ministerul Afacerilor Externe a lansat Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate care, în conformitate cu cele susținute de reprezentanții ministerului, va funcționa  non stop începând cu 5 ianuarie 2015. O inițiativă lăudabilă dacă se va dovedi și funcțională. Siteul centrului de contact este  www.informațiiconsulare.ro 

Mai jos vă prezentăm descrierea acestui proiect așa cum apare pe pagina de internet pe care acesta funcționează:

“Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate a fost creat de Ministerul Afacerilor Externe pentru a oferi informații consulare cetățenilor români aflați în afara granițelor țării.

Pe fondul creşterii fără precedent a dimensiunii comunității românești din străinătate şi a diversificării problematicii de natură consulară, MAE vine în întâmpinarea cetățenilor români prin crearea acestui sistem, funcțional 24 ore/7 zile, începând cu 5 ianuarie 2015. În acest sens, CCSCRS va funcţiona ca un Call Center şi Mail Center.

Sistemul are la dispoziţia sa o infrastructură modernă de comunicaţie care oferă interconectivitatea dintre Centru şi misiunile diplomatice şi oficiile consulare.
De asemenea, pe lângă informaţiile consulare care pot fi obţinute prin intermediul Centrului, sistemul oferă o linie specială în caz de urgenţe consulare.

Personalul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate asigură, 24 ore/7 zile, asistență consulară atât în ceea ce privește informarea publicului asupra serviciilor consulare prestate de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din străinătate, cât și în cazul producerii unor situații de urgență în care sunt implicați cetățeni români în exteriorul granițelor țării.
Prin intermediul acestui mecanism, Ministerul Afacerilor Externe al României vine în întâmpinarea solicitărilor adresate de către cetățenii români care se află în afara granițelor țării în calitate de turiști, temporar sau având domiciliul în străinătate, pentru a-i sprijini cu informații consulare și pentru a-i asista în cazuri de urgență (accidente, îmbolnăviri, decese, arestări, riscuri de securitate cauzate de acțiuni teroriste, acte furate și pierdute sau alte situații de urgență).
Proiectul se înscrie printre cele mai noi demersuri ale Ministerului Afacerilor Externe, desfășurate în calitate de stat membru al Uniunii Europene și reprezintă o modalitate de modernizare și uniformizare a serviciilor destinate cetățenilor români.
Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate are în vedere interacțiunea continuă cu cetățenii români aflați în afara granițelor, pentru soluționarea cererilor de natură consulară.
În egală măsură, se urmărește înțelegerea de către cetățenii români a drepturilor și obligațiilor pe care aceştia le au într-o țară străină. Prin intermediul acestui serviciu, se dorește creșterea gradului de satisfacție în rândul publicului și oferirea posibilității de a accesa, în timp util, informații cu caracter consular. O atenție deosebită este acordată cetățenilor români aflați în situații de urgență.

Astfel, fiecare cetăţean român care apelează linia de URGENȚĂ a CCSCRS poate intra în convorbire cu operatorul, fără a mai asculta detalii cu privire la serviciile consulare. În funcție de cazul de urgență semnalat, cetățeanului român i se facilitează imediat convorbirea cu oficialii Ambasadei sau Consulatului din zona producerii cazului de urgență.
Solicitările cetățenilor români aflați în situații de urgență sunt preluate și gestionate cu prioritate.

Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate are următoarele obiective:

  • accesul la informații consulare în cel mai scurt timp posibil, atât prin robotul telefonic cât și prin intermediul operatorilor disponibili 24 ore/7 zile;
  • îmbunătățirea serviciilor consulare dedicate cetățenilor români aflați în străinătate;
  • oferirea de informații referitoare la cunoașterea drepturilor și obligațiilor pe care cetățenii români le au în străinătate;

Related Articles

5 COMMENTS

  1. Dar de drepturile romanilor din tara cine se ocupa? De respectarea valorilor morale si demnitatea cetateanului in raport cu institutiile statului? E usor sa spui ca ajuti omul in conditiile in care cadrul de referinta, in strainatate, este facut pt a sprijini cetateanul si nu de a-l jegmani si batjocori. Nu puteti voi sa fraieriti pe nimeni, mai ales pe diaspora. Cei de acasa au alta viata iar diaspora stie asta.

  2. Am incercat din nou sa accesez noul site. Am fost avertizat de browserul meu:
    http://www.informatiiconsulare.ro uses an invalid security certificate.
    The certificate is not trusted because it is self-signed.
    The certificate is only valid for CC-Portal-A2.econs.local

    Vizitati-l pe riscul propriu. Sunt rau intentionati sau incompetenti. Eram curios ce minciuni mai imprastie MAE, dat o sa abandonez.

    • Daca citeai cu ami multa atentie din data de 05 IANUARIE “015, este valabil, , sa fim increzatori, este o idee buna , este un inceput, ……..

  3. cea mai noua oferta de lucru !foarte multi oameni sau convins de seriozitatea noastra!nu este necesara nici un fel de experienta!oferim curs gratuit!Selectam dezvoltatori de proiect pe piata nastionala si mondiala.plata castigurilor realizate este garantata prin contrat legal S elucreaza part-time(in timpul liber) sau full-time la alegere cerem seriozitate.Pt detalii trimiteti texul ïnfo”la adressa de email: [email protected]

Comments are closed.

Stay Connected

0FansLike
3,500FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Ultimele Stiri