Cum a transformat o mama 775 de dolari intr-o companie de 65 de milioane de dolari

In 2007, dupa ce a aflat ca fata sa de opt ani era hartuita de un grup de colege, britanica Julie Deane a promis ca isi va trimite copiii la o scoala mai sigura.

Insa taxa de scolarizare depasea 30.000 de dolari, in timp ce Deane nu avea la dispozitie decat 600 de lire sterline (775 de dolari). Pentru a-si atinge obiectivul, a decis sa isi inceapa propria afacere, scrie CNBC.

In cinci ani, Deane, absolventa a Universitatii Cambridge, a transformat 775 de dolari intr-o companie de 65 de milioane de dolari, care vinde genti de tip servieta in 120 de tari din intreaga lume.

I-au purtat gentile celebritati ca Taylor Swift, Alexa Chung, Zooey Deschanel si Elle Fanning.

Planul de afacere a inceput cu un ceai in bucatarie.

Nemultumita de ghiozdanele copiilor sai, a incercat sa le gaseasca genti clasice. Pentru ca nu se gaseau, a decis sa le faca chiar ea.

Cateva cutii de cereale invelite in hartie maro i-au servit drept prototip. Numele viitoarei companii a venit de la sine: locuia in Cambridge, vindea ghiozdane (satchels), asa ca a numit-o The Cambridge Satchel Company.

A creat logo-ul companiei in Microsoft Paint si, cum nu-si permitea sa faca angajari, a apelat la ajutorul mamei sale.

Mai departe avea nevoie de un furnizor. A gasit pe Internet un magazin din Scotia care vindea ghiozdane si, dupa multe insistente, a reusit sa afle unde erau fabricate. Asa au prins forma primele sale genti. In doua zile a invatat sa isi faca propriul site urmand un curs gratuit de la Microsoft. Primele comenzi au venit de la rude si prieteni.

In 2010 i-a venit ideea sa le trimita bloggerilor care participau la saptamana modei de la New York cateva dintre cele mai colorate genti pe care le avea. Gentile au atras atentia, iar comenzile au inceput sa curga.

Pentru a face fata, Julie Deanea inceput sa lucreze cu un producator mai mare din Marea Britanie. La un moment dat, a aflat ca patronul fabricii folosea materiale din stocurile ei pentru a face genti identice pe care le vindea la preturi mai mici.

Confruntarea cu acesta a fost imboldul de care avea nevoie pentru a trece la nivelul urmator, sustine Deane. La scurt timp si-a deschis propria fabrica.

In 2013, a fost deschis primul magazin Cambridge Satchel. In prezent, compania are cinci magazine in Marea Britanie. In ianuarie 2014, The Cambridge Satchel Company valora 50 de milioane de lire sterline (65 de milioane de dolari), potrivit lui Deane.

Compania valoreaza astazi aproximativ la fel.

Beneficiind de o investitie de 16,5 milioane de dolari, a incercat sa creasca prea repede, angajand o suita de directori bine platiti si investind sume mari in extinderea capacitatii fabricii inainte ca o astfel de miscare sa fie justificata de cerere, a explicat antreprenoarea pentru The Telegraph.

Deane a revenit ulterior la controlul companiei, iar Cambridge Satchel si-a regasit drumul, devenind intre timp un brand must-have in China.

“Cel mai important lucru pe care il realizez acum este ca nimanui nu-i va pasa vreodata de afacerea mea asa cum imi pasa mie”, a mai spus antreprenoarea britanica.

Related Articles

Stay Connected

0FansLike
3,500FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Ultimele Stiri