Ghid în limba română pentru românii din Marea Britanie, pentru obținerea rezidenței, publicat de Home Office

Home Office a publicat, în limba română, un ghid oficial de îndrumare pentru înregistrarea cetățenilor din Uniunea Europeană, în vederea obținerii noului statut de ședere în Regatul Unit, respectiv statut de rezident permanent (settled status) și statut de stabilire provizorie (pre-settled status), arată Ambasada României la Londra, pe data de 2 aprilie 2019.

Ghidul răspunde întrebărilor frecvente cu privire la procesul de înregistrare, cuprinde date de contact pentru asistență și instrucțiuni cum să aplicați pentru copii și tineri sub 21 ani.

Cerințele de eligibilitate pentru EU Settlement Scheme sunt în principal bazate pe rezidența continuă.

Acest lucru înseamnă că Home Office va examina cât timp o persoană a fost în Marea Britanie și nu ceea ce a făcut în Marea Britanie.

Rezidența continuă înseamnă că absențele din Marea Britanie trebuie să fi fost de maxim 6 luni în orice perioadă de 12 luni, cu excepția unei singure perioade de absență care să nu fi depășit 12 luni și pentru un motiv important (cum ar fi sarcina, nașterea, boala gravă, studiul, formarea profesională sau detașarea în străinătate).

Abaterile datorate serviciului militar obligatoriu nu vor afecta rezidența continuă. Perioadele de închisoare și deciziile de expulzare / deportare pot afecta rezidența continuă.

Documente care acoperă perioade mai lungi de timp

  • Extras bancar anual sau un rezumat al contului – cel puțin 6 luni de plăți primite sau efectuate în UK
  • scrisoare de la angajator
  • factura de plată a taxei către consiliul local
  • scrisoare/ certificat/ adeverință de la școală, colegiu, universitate sau altă formă de învățământ acreditată,
  • factura pentru taxele efectuate către școală, colegiu, universitate
  • document/scrisoare care atestă adresa din UK, primită de la un organism de finanțare a studenților din UK – Student Loans
  • dovada creditului ipotecar
  • contractul de închiriere și dovada plății
  • document care atestă plata contribuțiilor a unui liber profesionist (SELF-EMPLOYED)
  • formularul P60 pentru o perioadă de 12 luni – P60 – Se pot solicita dovezi suplimentare pentru a confirma că ați locuit in UK timp de cel puțin 6 luni din acea perioadă.
  • Formularul P45 indicând durata angajării anterioare. Ar trebui să obțineți un P45 de la angajator atunci când nu mai lucrați pentru ei.

Documente care acoperă perioade mai scurte de timp

  • extras de cont care arată plățile primite sau cheltuite în UK
  • adeverință salarială pentru un loc de muncă în UK
  • facturile la apă, gaz sau energie electrică care indică o adresă din UK
  • factura la telefonul fix sau mobil, TV sau internet care indică o adresă din UK
  • factura pentru reparații la domiciliu, servicii de medicină veterinară sau asigurări, precum și dovada plății
  • adeverință/ scrisoare de la medicul de familie, spital sau alt specialist în domeniul sănătății care confirmă programările pe care le-ați făcut sau la care v-ați prezentat
  • scrisoare de la un departament guvernamental, serviciu public sau caritate care atestă faptul că ați colaborat la o anumită dată sau pentru o anumită perioadă (de exemplu, Job Center Plus sau Citizens Advice)
  • ștampila pusă pe pașaport care confirmă intrarea în Regatul Unit
  • bilet de călătorie care confirmă că ați intrat în Regatul Unit dintr-o altă țară
  • factură pentru munca pe care ați făcut-o în UK și dovada plății




Pentru mai multe detalii puteți consulta ghidul în limba română pe pagina ambasadei României din Marea Britanie, aici.

Related Articles

Stay Connected

0FansLike
3,500FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Ultimele Stiri