O nouă lege îi supără pe şoferii profesionişti din România

Comisia Europeană și-a propus îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru milioanele de șoferi de TIR din UE. Noua lege prevede ca aceștia să revină în țările de origine la fiecare patru săptămâni. Transportatorii și șoferii profesionişti din România, care efectuează curse în occident, se simt dezavantajați și se tem că vor avea de suferit din cauza noii legi.

Noua lege prevede ca șoferii de TIR-uri să revină în țările de origine la fiecare patru săptămâni. Totodată, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu mai poate fi petrecută în cabina camionului, ci la hotel, iar angajatorul trebuie să plătească cheltuielile de cazare.

Dar șoferii români susțin că acest lucru îi va dezavantaja, întrucât câștigurile vor fi diminuate. Deutsche Welle a prezentat cazul lui Ștefan, șofer de TIR care a plecat din Pitești către vestul Europei. Acesta își explică temerile.

Șofer de TIR român: “Dacă lucrez o perioadă mai scurtă, automat banii vor fi mult mai puțini” Dar șoferii români susțin că acest lucru îi va dezavantaja, întrucât câștigurile vor fi diminuate. Deutsche Welle a prezentat cazul lui Ștefan, șofer de TIR care a plecat din Pitești către vestul Europei. Acesta își explică temerile.

“În momentul în care eu lucrez o perioadă mai scurtă, automat banii pe care îi voi scoate vor fi mult mai puțini, dacă nu chiar înjumătățiți”, mai spune bărbatul.

Și adaugă: “Atunci, stăm și ne gândim dacă cel puțin din punct de vedere financiar mai are rost să facem acest efort. Nici acasă, nici cu bani, nici împreună cu familia”.

Alte temeri ale românilor: cozile uriașe de la graniță Deutsche Welle a oferit un alt argument pentru care șoferii de TIR români sunt nemulțumiți de noua legislație europeană: cozile interminabile care se vor forma la graniță. “România este țară membră UE, dar nu și a spațiului Schengen, care ar permite circulația fără controale la frontieră. La fiecare ieșire din țară, șoferii români petrec ore în șir la graniță. Iar la revenirea în România, la intervalul impus de noua lege, cozile vor deveni și mai lungi”, se arată în materialul Deutsche Welle.

Ministrul transporturilor: “Există un risc major” Iar Lucian Bode, ministrul transporturilor, consideră că noua legislație europeană va aduce “un risc major”. “Aceste companii să fie mutate cu șoferi, cu camioane, cu familii, cu impozite și taxe, cu tot, din România, în Vest. Acesta este riscul”, spune Bode în materialul Deutsche Welle.

Ce prevede noua legislație europeană În luna iulie, Parlamentul European a adoptat o reformă majoră a sectorului de transport rutier. Potrivit comunicatului oficial remis pe 9 iulie, oficialii UE au explicat că modificarea regulilor vizează două puncte-cheie: îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și combaterea practicilor ilegale. Vezi mai jos materialul video:

Related Articles

Stay Connected

0FansLike
3,500FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Ultimele Stiri