Spania relaxează reglementările privind orele de condus ale șoferilor profesioniști. Spre deosebire de alte state care au luat măsuri similare în ultimele două săptămâni, în Spania această măsură nu are scopul de a facilita transporturile umanitare către Ucraina, ci a fost adoptată ca măsură de urgență pentru a atenua perturbările cauzate de greva instituită de transportatorii locali.
Astfel, începând din utima săptămână din martie, programul de lucru al șoferilor profesioniști a fost modificat: limita maximă zilnică de condus de 9 ore a fost mărită la 11 ore, în timp ce limita maximă săptămânală de condus de 56 de ore a crescut la 60 de ore. Detalii complete despre toate modificările aplicabile pot fi consultate aici.
Reamintim că la mijlocul lunii martie a debutat o grevă națională organizată de transportatorii spanioli, pe o perioadă nedeterminată, organizată de Platforma pentru Apărarea Sectorului de Transport Rutier de Mărfuri (Plataforma en Defensa del Sector del Transporte – PDST).
Efectele acestei greve se fac resimțite la nivelul lanțurilor de aprovizionare; multe supermarketuri au deja probleme cu aprovizionarea în timp ce unele fabrici (precum Volkswagen) au sistat temporar producția pe fondul blocajelor cauzate de grevă.
Guvernul spaniol a mobilizat deja un efectiv de 24.000 de agenți de poliție pentru a gestiona protestele. Conform informațiilor publicate de portalul thelocal.es, autoritățile au arestat aproximativ 45 de protestatari.
Conform Euronews, șoferii de camion blochează drumuri importante, porturi, zone industriale și intersecții, existând porțiuni lungi de zeci de kilometri de drumuri blocate în apropiere de Madrid, precum și în Valencia, Țara Bascilor, Andaluzia, Navarra, Galicia, Murcia și alte regiuni ale Spaniei.
La această oră, Ministrul Afacerilor Economice, Nadia Calviño, negociază cu asociațiile de transport pentru a ajunge la un acord; potrivit Fenadismer, transportatorii cer adoptarea cu precădere a două măsuri cu implementare imediată: o deducere temporară a TVA-ului și rambursarea unei părți a costurilor cu combustibilul.